Lumise

Lumise

ASIAKAS: Lumitec Oy
PALVELUT: BrändiTeho | Design&Sisältö | Verkkopalvelut 

Tarve

Suomen Erikoistekniikka oli päättänyt kasvaa kansainvälisesti. Yrityksellä oli johdettavana kaksi brändiä, Suomessa ja Ruotsissa erit. Nyt oli aika toteuttaa yhden brändin strategia, jolla voidaan kasvua hakea myös Euroopan markkinoilta. Tarve oli uudistaa kansainvälisesti toimiva verkkokauppa sekä lanseerata brändiuudistus alkuvaiheessa ensin kotimaassa.

Mistä ajatus lähti?

Suomen Erikoistekniikka/Lumitec Oy on Suomen johtava ajoneuvovaloihin erikoistunut maahantuoja ja vähittäismyyntiliike. Lumitecin erikoistumisstrategia haluttiin jalostaa vahvemmin osaksi brändiä, muotoilla erikoispalvelut viestinnän ytimeen sekä lisätä asiantuntijuusasemaa digitaalisiin palveluihin.

Ratkaisu

Bränditehon avulla linjattiin asiakkaan kilpailullista asemaa määrittelevät sisällöt brändi- ja viestintäuudistuksen kestäväksi pohjaksi.  Ajoneuvovalojen asiantuntija-asemaa vahvistettiin uusimalla yrityksen design management sisällöt, kuten vientimarkkinoilla toimiva nimi ja logo, slogan eli palvelulupaus sekä verkkokauppadesign. Uudistuksen myötä toteutettiin brändikuvaukset vahvistamaan uutta identiteettiä ja selkeyttämään asiakaslupauksia.

BrändiTeho

Kolme vaihetta voittoon brändistrategialla.


Kilpailuedut

Brändistrategia

Erilaistava idea
Design & Sisältö
VERKKOPALVELUT – verkkokauppa
Brändikuvat
Lanseeraus
Tv-spotti
Asiakkaan suusta

Meillä on tarve kasvattaa markkina-asemaamme maahantuojana sekä ajoneuvovalojen jälleenmyyjänä. Oli linjattava markkinalähtöisesti erilaistavat brändisisällöt ja markkinoitava uudistus mahdollisimman hyvin markkinoille. Tehokkaalla prosessilla saimme aikaan kilpailukykyämme edistävän uuden yritysidentiteetin ja erikoispalvelumerkin sekä haluttua kohdeyleisöä vakuuttavat verkkokaupparatkaisut.”

Kari Kauhanen

Johtaja ja omistaja | Lumise